SmartCommerce Consulting

Pénz-tudás-termék - a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben

2018. január 29. - Falusi Ákos

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres - már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

A nyerő hármas

Mint általában a legfontosabb dolgok, a sikeres e-kereskedelmi vállalkozás alapjai is rendkívül egyszerűek és logikusak.

Mi kell ahhoz, hogy egy ilyen vállalkozás sikeres legyen?

  • megfelelő tudás,
  • elegendő pénz,
  • online értékesítésre alkalmas termék (áru vagy szolgáltatás).

Egy ábrán ez így néz ki:

A három tényező a legritkább esetben áll rendelkezésre azonos mértékben. Ez nem probléma. A lényeg, hogy amennyiben az egyik területen gyenge egy vállalkozás, a másik kettőben együttvéve az átlagnál erősebbnek kell lennie. Nézzünk egy példát:

A 2. forgatókönyv elég gyakori a valóságban. A limitált pénzügyi erőforrások cikkely legalábbis tipikus. Sok, ma már sikeresnek mondható e-kereskedelmi cég kezdte így: volt egy jó/nagyon jó termékük; tudták, hogy mibe vágták a fejszéjüket (értsd: jól ismerték a piacukat, a terméküket, átlagon felüli e-kereskedelmi tudással bírtak stb.) és így - bár kevés pénzük volt - nem kevés kitartással képesek voltak sikerre vinni az elképzelésüket.

Azonban elméletben akkor sem kizárt a siker, ha a három tényezőből csak kettő áll rendelkezésre:

A 3. forgatókönyv is mindennapi: egy offline már befutott vállalkozó keres új területet, ahova befektethet, figyelme az e-kereskedelem felé terelődik. Sok pénze van és egy jó terméke is (vagy ötlete egy jó termékre), azonban nincs meg a szükséges tudása a sikeres megvalósításhoz: nem ismeri az online kereskedelem sajátosságait, nem rendelkezik az elengedhetetlen iparági tudással stb.
Ettől még bejöhet neki az üzlet. Pénzzel megvásárolhatja a tudást: felépíthet egy szakértői csapatot, így importálja a vállalkozásba ezt a hiányzó elemet. Így már elég “killer”: sok pénz, nagy tudás és egy jó termék.

Egy kevésbé biztató, de annál gyakoribb szcenárió

Ha csak egy jó, online értékesítésre alkalmas termék (rosszabb esetben csak termékötlet) áll rendelkezésre, az általában kevés.

Mindenkinek vannak ötletei. Sőt. Mindenkinek vannak jó ötletei. Azonban, még ha megvalósult kiváló termék társul is mellé, rendszerint önmagában nem képvisel túl sok értéket. Ha csak ez van a birtokukban, még kicsi az esély a sikerre.

A szükséges tudás nélkül - vagy elegendő pénz nélkül, amivel megvásárolhatnák a hiányzó tudást - akármilyen jó termékkel is rendelkeznek, annak értékesítése igencsak nehézkes lesz.

Ugyanakkor a 4. forgatókönyv esetén is van megoldás. Tudást viszonylag könnyen lehet szerezni pénz nélkül is, főként napjainkban, a digitális korban. Ha indulás előtt a jó termék/ötlet mellé a vállalkozó megszerzi a kellő tudást is, nagyban lecsökkenti a kudarc esélyét.

(A bejegyzést Kis Ervin Egon itt olvasható írása inspirálta.)

Szeretnél többet tudni?
További oldalak, cikkek, amik segíthetnek:


A bejegyzés trackback címe:

https://smartcommerce.blog.hu/api/trackback/id/tr6713612949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.