SmartCommerce Consulting

Hozzáadott érték

avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?

2017. április 06. - Petrezselyem Péter

Ha Te is értékesítéssel foglalkozó olvasónk vagy, bizonyára kaptál már az alábbihoz hasonló támadást: „Milyen alapon adod drágábban az adott terméket, mint amennyiért beszerzed? Hiszen az eladáson kívül nem csinálsz semmit, így kvázi ok nélkül lesz profitod.”

Vagy esetleg a Te fejeden is átcikázott már hasonló gondolat?

Írásunk célja a hozzáadott érték fogalmának tisztázása, valamint az, hogy miért is hasznos ez minden résztvevő számára.

Tovább

Csatorna vagy ökoszisztéma

Néhány évvel ezelőtt a marketingesek kezdtek először csatornákról beszélni: a multichannel majd az omnichannel fogalmával próbálták értelmezni az online és digitális eszközök fejlődése nyomán létrejött új környezetet. Rájöttek, hogy a különböző csatornákon eltérő eszközöket kell használni, mert ezeken más embereket érnek el, akik mást és másképpen csinálnak. Úgy tűnik, ez a gondolkodás igen gyorsan elavult és akadályozó tényezővé vált.

Tovább

Tanácsadás az Evolution konferencián

Március első két napján az Evolution konferencián ingyenes tanácsadással várjuk az érdeklődőket a SmartCommerce Consulting tanácsadói asztalánál!

evolution.png

A 2013-ban indult Evolution konferencia az online gazdaság szereplőinek kétnapos, budapesti találkozója. A négy teremben, mintegy 1200-1400 fő részvételével zajló szakmai program részeként idén először tizennégy, ingyenesen látogatható tanácsadópont is működni fog. Ezek egyikénél nekünk is felteheti kérdéseit az e-kereskedelem, digitális gazdaság, üzleti tervezés témakörében.

Tovább

Üzleti terv vagy bullshit?

A magyar vállalkozó szemében az üzleti terv valami olyasmi, ami a befektetőnek vagy a banknak kell, a könyvelés meg az adóhivatalnak. Pedig valójában ezek egy sikeres vállalkozás működésének elengedhetetlen velejárói. Már ha nem bullshit van bennük.

kep.png

Tovább

Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?

ipad-608206_960_720.jpg

A felnőtt magyar internetezők közel 90%-a okostelefon-használó is egyben – derül ki az eNET tavaly őszi felméréséből. Jelentős részük valamilyen tartalmat is fogyaszt az okoseszközén.

Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2016 októberében felmérést végzett az okostelefonok hazai elterjedtségéről és a felhasználói szokásokról.

Az nem meglepő, hogy az okostelefont használók köre még most is évről-évre növekszik. Az viszont újdonságként hathat, hogy

Tovább

A karácsony tanulságai

gifts_xmas.jpg

Több mint 900 ezren nem kapták meg időben a karácsonyra rendelt termékeiket, az átlagos késés öt nap volt - derül ki az eNET kutatásából. A csalódott vevők kétharmada nem kapott megfelelő tájékoztatást megrendelése állapotáról.

A karácsonyi időszakban rengeteg online rendelt csomag érkezett meg a vásárlókhoz kisebb-nagyobb késéssel. A helyzet komolyságát érzékelve, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felmérést végzett a témában.

Tovább