SmartCommerce Consulting

A cégfejlődés stációi: 4 - Bürokrácia krízis

2017. július 20. - Petrezselyem Péter

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk negyedik része a koordináció fázisáig eljutó cégek alapvető jellemzőit, valamint a szinte elkerülhetetlen bürokrácia krízist mutatja be.

Tovább

A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre

Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például, hogy a nagybankok már elkezdték áthelyezni székhelyüket más európai nagyvárosokba), valamint a vélelmezett jövőbeni hatásairól.

Ugyanakkor idáig nemigen esett szó arról, hogy mit jelenthet a Brexit az EU e-kiskereskedelme számára. A hiánypótló cikk a Business Insider-en jelent meg.

brexit-01-1024x512.png

Tovább

Célcsoport-szegmentáció és perszónák

Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás nettó összjövedelme meghaladja a félmillió forintot. Évente járnak nyaralni külföldre, bár idén ez lehet, hogy elmarad, mert a leányuk férjhez megy, kell a pénz a lagzira.

Tovább

A cégfejlődés stációi: 3 - Kontroll krízis

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk harmadik része a delegáció fázisába jutó cégektől indul, és végigköveti azok jellemzőit egészen a kontroll krízisig.

Tovább

Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…

Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte össze, mely fejlesztések egyik nem titkolt célja a vásárlói tömegek mobil felé terelése.

amazon-shopping-app.jpg

Tovább

2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben

427 milliárd forint! Ennyi volt 2016-ban a kosaras rendszerű webshopok forgalma Magyarországon. Ez 34%-os növekedés az előző évhez képest – ekkora százalékos növekedés 2010. óta nem volt! Ráadásul ez 108 milliárd plusz egyetlen év alatt, több mint az előző két év nominális növekedése együttesen.

enet01.jpg

Tovább

A cégfejlődés stációi: 2 - Az autonómia krízis

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk második része arról szól, hogy az irányítási krízis sikeres megoldását követő növekedés hogyan vezet el a következő mérföldkőig, az autonómia krízisig.

Tovább

A vásárláshoz vezető út

KPMG kutatásra alapozva

Tudtad, hogy az online vásárlói értékelések 92%-a pozitív hangvételű? És azt, hogy a vásárlók 1/3-a egy napon belül eljut az igény felmerülésétől a vásárlásig? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy jobban megismerd azt a folyamatot, amin a vásárlóid keresztül mennek minden egyes tranzakciókor. Ennek a folyamatnak a bemutatásához a KPMG témában végzett kutatását vettük segítségül.

kpmg_kep.JPG

Tovább

Tudatosabbak az online vásárlók

Siklósi Máté vendégposztja

Az online vásárlók szignifikánsan több problémát érzékelnek a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a hagyományos vevők. Vajon ennek mi az oka? Az online vásárlók tudatosabbak, vagy az e-kereskedőknél keresendő a baj? A választ a CP Contact és a Nielsen közös kutatására alapozva Siklósi Máté fogyasztóvédelmi tanácsadó adja meg vendégposztjában.

deddesss.jpg

Tovább

A cégfejlődés stációi: 1 - A vezetési krízis

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll évek óta. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. Ezzel az írással induló sorozatunkban végigvesszük azokat a kihívásokat, amelyekre számítani lehet egy vállalat életében.

Tovább