SmartCommerce Consulting

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás

2018. február 21. - Kis Ervin Egon

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték - a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.

Tovább

Csináld magad vagy vedd meg!

Mikor, miért és hogyan döntsünk?

A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg.  Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.

A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált.  A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.

Tovább

Pénz-tudás-termék - a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres - már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

Tovább

Milyen év volt 2017?

E-kereskedelmi körkép

Az e-kereskedelem térhódítása 2017-ben is folytatódott, az egész piac szempontjából ez is egy jó év volt. Mennyire volt jó az egyes kereskedőknek? Mi várható 2018-ban? Az eNET év végi körképe alapján írt összefoglalónkban ezekre a kérdésekre segítünk választ találni.

Az eNET (és jogelőde) 2001 óta kutatja az e-kereskedelmi piacot, az általuk készített jelentések tartalmazzák a leginkább mérvadó hazai adatokat. 2015. óta készítik el az adott év eredményeit összefoglaló infografikájukat, ennek felhasználásával tekintjük át mi is az előző évet.

e-ker_korkep_1.png

Tovább

Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?!

A digitális fejlődésnek és a fogyasztói preferenciák változásának eredményeképpen a kereskedők az utóbbi 5 évben többet változtak, mint az utóbbi 20 évben egyszerre" - állítja friss tanulmányában a Deloitte, amit az ünnepi vásárlások kapcsán végez már ötödik éve az USA piacán. “Az emberek ma már képesek, tudnak és szeretnek is online vásárolni, ám a kutatásban résztvevők egyharmada még mindig fontosnak tartja, hogy egy márkának legyen meglátogatható fizikai boltja és online oldala egyaránt.„

Bár az amerikai és a magyar számok nagyságrendben markánsan eltérnek,  vásárlói trendekben iránymutatásként szolgálhatnak a hazai kereskedők számára is.  

Az alábbiakban a kutatás adatai mellett összeszedjük a legfontosabb hazai, ünnepi vásárlói trendeket, a potenciális kereskedői válaszokat, bízva abban, hogy a kulcsfontosságú fogyasztói elvárások azonosítása a teljes jövő évre is iránymutatásként szolgálnak.

A karácsonyi vásárlás és a kapcsolódó tevékenységek trendjei

  • Az USA-ban az idei ünnepi szezonban -  a történelem során először -  az online letaszította a hagyományos boltot a trónjáról, mert a vásárlók 51%-a választotta preferált kereskedelmi csatornájának. A boltokon belüli vásárlások a válaszolói költés cca. 42%-át teszik ki. A maradék 7% print katalógusokon és dm promókon keresztül zajlik. Tavaly ez még egál volt (47-47%). Minden tizedik válaszolóból 3 fontosnak tartja, hogy egy kereskedő online és offline csatornával is rendelkezzen.
  • Közben nálunk, az eNET tavaly év végi kutatása szerint, 2016 decemberében a felnőtt magyar netezők (kb 3 millió fő) több mint fele tervezte online is bonyolítani az ajándékok beszerzésével kapcsolatos teendőit, közülük 72 %, azaz, kb 2 millióan magát a vásárlást is interneten keresztül intézték.
  • A vásárlás mellett tízből heten a termék kiválasztását, az árak összehasonlítását és az információszerzést is online tervezték végezni, míg 37% a termékteszteket és felhasználó véleményeket nézte laptopján vagy mobilján.
  • Az internet univerzálódik egyéb, kapcsolódó területekre is, az ajándékok keresésén és megvételén túl szerepe kiterjed a karácsonyi üdvözletek küldésére (55%), receptötletek keresésére (53%) és összejövetelek, látogatások megszervezésére is. (40%).

Tovább

Black Friday vagy nem Black Friday? - Ez itt a kérdés!

Eltelt már néhány hét az idei Black Friday óta, azonban ez a cikk nem kifejezetten az idei eseményről szól, hanem általánosságban erről a napról, kicsit a fejlődéséről és különösen azon aspektusairól, amelyekkel nem feltétlenül tudunk azonosulni.

maxresdefault.jpg

Tovább

Köszönöm, elvagyok - mert működik

avagy a tanácsadás esszenciája 3. befejező rész

Ha egy cég folyamatosan meg tud újulni, a mindenkori környezeti, technológiai, kulturális változásokhoz képes alkalmazkodni, és mindezt önmaga kezdeményezi egy ideális állapot, de egy összetett folyamat eredménye. Jó, ha akad egy vizionárius vezető, aki képes a célok mögé állítani a teljes szervezetet, aki mindig kész a tanulásra, és aki a teljes képet látja. A valóságban nagyon kevesen vannak olyanok, akikben ezek a kvalitások maradéktalanul megtalálhatók. A jó hír, hogy számos esetben egy jó tanácsadó és egy bevált módszertan szinte csodákat tehet.

Tovább

Miért nincsenek repülő autók?

- avagy az innovációs háromszög

A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki egy normál méretű vagy nagy monitor előtt ülve videotelefonál, ugyanakkor nem nagyon emlékszem, hogy olyan filmet láttam volna, amelyben az emberek sms-t írogatnak vagy okostelefont használnak. Mi dönti el, hogy melyik technikai innováció valósul meg és lesz sikeres?

2364_4.jpg

Tovább