SmartCommerce Consulting

Köszönöm, így már jobban elvagyok!

avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész

2017. október 17. - donathfruzsina

Ha valakinek megfájdul a feje, és egy óra múlva sem múlik el, megteheti, hogy bekap egy pirulát. Ha ezt alkalomszerűen teszi, nincs vele gond. Ha viszont valaki már hónapokig küzd ezzel, érdemes a fejfájás valódi okát megkeresni, mert a tüneti kezelés csak átmeneti javulást hoz. Az orvos segíthet, hogy az illető a valódi ok megtalálásával elinduljon a végleges gyógyulás felé, a tanácsadó hasonlóképp a lényeget világítja meg és holisztikus megoldást ad.

3. Effektív diagnózis

A stratégiai tanácsadók egyik legfőbb értékének tartják a tűpontos és a magas szintű állapotfelmérés képességét.  Ez akár kihívás elé is állíthatja az ügyfél- tanácsadó kapcsolatot, nem ritka, hogy egy-egy bizonytalan vezető tudat alatt attól tart, hogy olyan nehézségek is napfényre kerülnek, amiért őt is elővehetik.

A kompetens diagnózis több annál, mint a külső környezet, a vállalkozás üzleti eredményének, vagy akár a kollégák viselkedésének elemzése.  A tanácsadó ennél tovább megy. Megkérdezi, hogy miért döntött valami mellett a vezető, ami utólag hibásnak bizonyult, vagy miért hagyott figyelmen kívül olyan tényezőket, amelyek most fontosnak tűnnek.

images.jpg

Tovább

Ne tervezgess, vágj bele!

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez?

columbus1portrait.jpg

Tovább

Belső összhang

avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz

 A siker több feltételét vizsgáltuk már, azonban arról még nem esett szó, hogy a belső összhang hogyan teremhető meg és tartható fenn. Ezért ebben a cikkben ennek előállításához és megtartásához szükséges tényezőket vesszük sorra.

Tovább

Köszönöm, én elvagyok

avagy a tanácsadás esszenciája 1. rész

Korábbi munkám során hallottam már - akár nemzetközi cégcsoport felsővezetői szintjén is - , hogy tanácsadót igénybe venni “ciki”, megkérdőjelezve ezzel a témát firtató menedzser kompetenciáit. Sokszor elhangzik még az is, hogy aránytalanul drága “úri muri”.  Más cégek pedig folyamatosan igénybe vesznek akár nagyobb, generalista, vagy kisebb, specialista tanácsadókat. De hogy is van ez?

A most induló, több részes sorozatban az a célom, hogy részletesen bemutassam, hogy egy konzultációs cég milyen hozzáadott értéket teremthet bármilyen méretű vállalkozás számára.  Arra keresek választ, hogy hol és mikor érdemes beléptetni egy tanácsadót, és mi az, ami viszont nem az ő feladata.  

A célok hierarchiája

Az áttekinthetőség megkönnyítése érdekében a konzultáció lehetséges céljaiból felépült logikai sorrendet vesszük alapul, amit az alábbi piramis ábra is szemléltet.

hierarchy_of_consulting_purposes.jpg

Tovább

Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról

Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek

A digitális szakma legnagyobb konferenciája, az idén 18 éves Internet Hungary, szeptember 26-27-én lesz a siófoki Hotel Azúrban. Két napon át, öt teremben több száz külföldi és hazai előadó tart 10-25 perces előadásokat. Akinek nincs ideje végigolvasni a teljes programot és a hozzá tartozó rengeteg oldalnyi ismertetőt, annak most röviden összefoglaljuk a lényeget.

ih2017.jpg

Tovább

B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?

A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó - függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik - előbb vagy utóbb felteszi magának a kérdést: mi lenne, ha belekóstolnék egy kicsit a másikba is? Ebben a cikkben ezt a kérdést vizsgáljuk meg több oldalról.

Tovább

Reaktív és proaktív vezetés

Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a hátralévő út hosszát, a benzinkutak elhelyezkedését, az autó várható fogyasztását és a rendelkezésünkre álló időt. Arra törekszünk, hogy még azelőtt tankoljunk, hogy kifogyna a benzin. Azaz proaktívan vezetünk.

Tovább

A cégfejlődés stációi: 5 - Együttműködés

 Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk ötödik, és egyben utolsó része az együttműködési fázist, valamint az ezt elérő vállalkozások általános jellemzőit mutatja be.

Tovább

Fókuszban a fókusz

A vállallatok jelentős része küzd a fókuszáltság hiányára visszavezethető problémákkal. Túl sok mindennel akarnak egyszerre foglalkozni. Sokan nehezen és/vagy rosszul priorizálják a felmerülő ötleteket/fejlesztési igényeket. Esetleg olyan ötleteket valósítanak meg, amelyeket nem is kellene, mert nem támogatják a vállalkozást céljai elérésében.

Tovább