Smart Commerce Consulting

Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…

2017. június 19. - Falusi Ákos

Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte össze, mely fejlesztések egyik nem titkolt célja a vásárlói tömegek mobil felé terelése.

amazon-shopping-app.jpg

„Mobile is the way to go”

Az Amazon már most is nagyon erős ezen az eszközön. Állításuk szerint, vevőik több mint 7/10-e mobilon vásárol, és ezen belül folyamatosan nő az appjukon keresztül rendelők aránya. Ez a 70% egy hihetetlenül magas szám - nem csak a magyar e-kereskedelmi átlaghoz viszonyítva. Az iparági átlag valahol 20% körül mozog. Az Amazon tehát mobilon is valamit sokkal jobban csinál, mint a versenytársak. De vajon mit?

Miért nem vásárolnak többen mobilon?

Hogy miért továbbra is asztali számítógépen és laptopon bonyolódik le az online vásárlások jelentős hányada – bár egész nap az okostelefonunkon lógunk -, annak okai javarészt ismertek.

A kutatások azt mutatják, hogy a mobilon történő vásárlás elleni fő érvek a következőek (a teljesség igénye nélkül):

  • az okostelefonok kis képernyője miatti korlátozottság;
  • általánosan nehézkes, rossz felépítésű mobilos oldalak és applikációk;
  • biztonsági aggodalmak.

A siker titka az imént felsorolt, mobilos vásárlástól visszatartó korlátok megszüntetésében rejlik. Nem túlzás azt állítani, hogy napjainkban mindhárom felsorolt problémára az Amazon-nak van az egyik legjobb válasza. Nézzük röviden ezeket a válaszokat - a végéről kezdve:

  • biztonsági aggodalmak: az Amazon az egyik legmegbízhatóbb oldalnak számít az online vásárlók körében, így ez a probléma, ha valakit, akkor őket nem érinti.
  • nehézkes, rossz felépítésű mobilos oldalak és applikációk: az Amazon mobilos felülete és applikációja a felhasználók szempontjából az egyik legjobb a piacon, amely a folyamatos felhasználó-központú fejlesztéseknek köszönhető;
  • az okostelefonok kis képernyője miatti korlátozottság: ez az a probléma, amivel direkt módon az Amazon sem tud semmit kezdeni, hiszen még ők sem képesek arra, hogy megnöveljék a felhasználók okostelefonjának képernyőjét, amikor azok az Amazon-ra látogatnak… Vagy mégis?

AR - a kiterjesztett valóság

Úgy tűnik, hogy mégis. A lehetséges megoldás mögötti technológia már ismert, jelen esetben tehát nem ilyen típusú innovációról van szó. Sokkal inkább az AR mint már meglévő - persze rendkívül innovatív - technológia újszerű felhasználásával kísérletezik az óriáscég. Az Amazon szerint a különböző AR megoldások appba történő integrálása képes áttörni az okostelefonok méretéből fakadó fizikai gátat, ami még több mobilon keresztüli vásárlást fog eredményezni.

Nem kizárt, hogy ez az e-kereskedelem jövője, és az sem, hogy a forradalmat az Amazon fogja levezényelni.

Néhány friss app-fejlesztés

A Mashable a fentieken kívül kiemel még néhány újkeletű fejlesztést/funkciót az Amazon alkalmazásából. Nem mindegyik esetben látható tisztán, hogy mi a vállalat célja az adott funkcióval, de az innováció már csak ilyen: sokszor csak akkor nyer értelmet a kívülállók számára, miután már megtörtént.

  1. “Snapchat utánzat”


    Ez az az új funkció, amire (egyelőre) rá lehet aggatni az “értelmetlen” jelzőt. Jelen formájában nem látszik ugyanis, hogy ezzel mi az Amazon célja. Idővel majd kiderül, hogy ennek az iránynak van-e jövője, vagy pedig csak egy “funkciós zsákutca”.

  2. Online divattanácsadás


    Az Amazon régóta próbálkozik a divatcikkek értékesítésének fellendítésével, mert ez az egyik olyan iparág, ahol - a termékkategória sajátosságaiból adódóan - nehéz az offline vásárlókat online felületre terelni. Sokan nem szeretnek ruhát vásárolni anélkül, hogy felpróbálnák azt.  Ezt a problémát hivatott az app “divattanácsadás” funkciója megoldani, amin keresztül a felhasználónak módja van virtuálisan ruhákat próbálni, majd rövid időn belül online tanácsadók értékelik az eredményt, s javaslatot tesznek.

  3. Termékek fényképes beazonosítása


    Az app ezen funkciója sem újdonság, hiszen más cégek is kísérleteznek a technológiával, és több más alkalmazásban is elérhető hasonló funkcionalitás. Azonban az Amazon megoldása mindenki másénál pontosabban és jobban működik.

  4. “Érdekes találatok” fül


    Az Amazon-t a személyre szabott termékajánlások és kapcsolódó termékek úttörőjeként is ismerjük. A személyre szabást hivatott egy új szintre emelni az “érdekes találtok” fül, ami alatt - az Amazontól szokatlanul - manuálisan összeválogatott termékeket soroltak különböző kategóriákba. 

Az Amazon hosszú évek óta az élen jár, legyen szó akár az e-kereskedelemben alkalmazott innovációról vagy már meglévő technológiák tökéletesre csiszolásáról. A fenti példákból úgy tűnik, hogy a vállalat nem lazsál és továbbra is mindent megtesz azért, hogy ezt a pozícióját a jövőben is megőrizze.

Forrás: http://mashable.com/2017/06/14/tertill-garden-robot/#dHKwrJwQikqs


A bejegyzés trackback címe:

https://smartcommerce.blog.hu/api/trackback/id/tr2812605203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.