SmartCommerce Consulting

Nem csak az számít, aki ott lesz, de aki ott lesz, az biztosan számít!

Kedvcsináló az idei Internet Hungary konferenciához

2018. szeptember 14. - Szabó András SCC

Immár tizenkilencedszerre nem telhet el év anélkül, hogy az Internet Hungary konferencián az információs társadalom és a digitális gazdaság képviselői ne tekintenék át az internet adta lehetőségeket, fejlődési irányokat és gyakorlati alkalmazásokat.

ih_2018_szoveggel.jpg

A kétnapos konferencia Siófokon a Hotel Azúrban kerül megrendezésre, szeptember 25-én és 26-án.

A programok mindkét nap hat szekcióban, párhuzamosan folynak. Az előadások és kerekasztal beszélgetések, elsősorban a távközlési, informatikai, internetes, média és kommunikációs szakterületek képviselőit, illetve a digitális gazdaság szereplőit hívja együtt gondolkodásra.

A SmartCommerce Consultingtól (tőlünk) Donáth Fruzsinával a perszonalizáció és a 24 órás kiszállításra való igény témában mélyedhettek el, illetve Kis Ervin Egonnal az online fizetés piaci adaptációját és a piacszerzés mikéntjét ismerhetitek meg.

A bővebb programismertetők, az előadók teljes listája és az online regisztráció elérhető az Internet Hungary 2018 oldalán.


Értékalapú innováció

Bárki képes megújítani a piacot!

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Tovább

Bejött az optimista forgatókönyv

Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

2018_06_05_kep_1-1.png

Tovább

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Kétségtelen, hogy ennek is megvan a maga flow-ittas romantikája, de a lényeg a lehetőség szerint kiváló végeredmény (az elégedett vásárló), és az odavezető út. Mert a potenciális vevő idén is egyre profibb, azaz gyorsabb, pontosabb, egyszerűbb és élménydúsabb szolgáltatást vár el. Sőt. Nem csak karácsonykor, egész évben.

A magyarok külföldi internetes vásárlásainak számából az importált szolgáltatás-elvárás mellett egyre inkább érezhető a határon túli alternatíva - a nemzetközi verseny mint külső piaci veszély -  fokozott előretörése.

A tét az utolsó negyedévben továbbra is nagy, hiszen ott realizálódik az éves forgalom jelentős, 27 százaléka.

Tovább

Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik...

Első olvasatra kissé zavarosnak tűnhet a cím, valójában egészen egyszerű dologra gondolunk: a stratégiai tervezés vége egyúttal a stratégia implementálásának kezdete is. Tehát a cikkben a tervezésről, a stratégia implementálásáról, az operáción keresztüli megvalósításáról, és ezek nehézségeiről értekezünk.

 

Tovább

Mese az üzleti stratégiáról

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta...

Tovább

Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek?

Helyzetjelentés PSD2 után

2018. január 13-án életbe lépett a második pénzforgalmi irányelv, közismert nevén a PSD2. Senki sem gondolta, hogy 14-én reggel új világra ébredünk, de ha a bankokon múlik, soha nem is lesz itt új világ.

fintechkep.jpg

Tovább

Megosztó utakon

Az üzleti modellek és a technológia násztánca

Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját.

A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb módon lehessen eljutni a célállomásra, kelljen hozzá akár autó, bicikli, vagy épp metró. 2017-ben pedig már 24 ezer önvezető, elektromos autót is rendelt a Volvótól 2021-es leszállításra. 

A közbringarendszer elterjedésének okai az urbanizáció, a zsúfolt nagyvárosok lehetetlen közlekedése, valamint a környezet- és egészségtudatos életmód előretörése. Legfőbb célja, hogy alternatívát kínáljon például az egyéni vagy a tömegközlekedéssel szemben.

A rendszer lehetővé teszi a kerékpárok rövidtávú - jellemzően egy óránál kevesebb ideig tartó - bérlését, amit a felhasználók a gyűjtőállomásokon kölcsönözhetnek ki, majd adhatnak le.

A fenti praktikus és eszmei cél ismerete mellett érdemes végiggondolni, hogy az értéklánc szereplőinek milyen hozzáadott értéket jelent a szolgáltatás.

Tovább